بهینه سازی سایت برای Click-through Rate
افزایش نرخ کلیک یا CTR سایت + 8 روش تضمینی افزایش CTR همیار وردپرس
در واقع این عنوان می تواند همچون شمشیر دو لبه عمل کند؛ یعنی آنقدر متناسب و قدرتمند با محتوا انتخاب شود که کاربران را به کلیک ترغیب کند یا آن ها را از کلیک منصرف کند. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. پیش از شناخت تکنیکهای افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسبوکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار میدهد. به طور کلی، تعریف یک نرخ کلیک خوب بستگی به صنعت، نوع تبلیغ و اهداف شما دارد. بهتر است از میانگینهای صنعت به عنوان نقطه شروع استفاده کنید و سپس با تحلیل عملکرد کمپینها، بهینهسازی لازم را انجام دهید. نرخ کلیک خوب میتواند یک نشانه مثبت از جذابیت تبلیغ شما باشد، اما نباید تنها معیار موفقیت کمپین شما باشد.
حتما تا به حال دیدهاید که در کنار توضیحات و عنوان، یکسری نشانهگذاریها استفاده میشود که در چشم کاربر بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال، ستارههای طلایی رنگی که به شکل یک سیستم امتیازدهی به سایت شما در زیر عنوان قرار میگیرند، در کلیک کاربر موثر میباشند. همچنین با قراردادن یک عکس کوچک مرتبط با عنوان نیز میتوان تا حد زیادی CTR را افزایش داد. به خاطر داشته باشید که CTR میزان کلیک بر روی لینک سایت شما را تخمین میزند و نمایش دهنده نرخ تبدیل در صفحات فرود سایت نیست. اگر شما به بازدید کنندگان سایت خود اهمیتی نمی دهید و می خواهید آمار میزان فروش سایت خود را داشته باشید CTR کمک چندانی به شما نخواهد کرد.
بنابراین سعی در ایجاد دستهها و زیر دستههای مناسبی برای سایت خود داشته باشید، آدرسهایی حرفهای ایجاد کنید تا با جلب نظر کاربران، نرخ کلیک را افزایش دهید. فاکتور مهمی که در افزایش نرخ کلیک مؤثر است، ارتباط محتوا با هدف جستجو کاربران است. بنابراین شما میتوانید با درک هدف جستجوی کاربر، بازدید و ترافیک وب سایت را به میزان چشمگیری تقویت نمایید. در هر صورت، استفاده از کلمات کلیدی طولانی باید یکی از اولویت های اصلی شما برای دریافت ترافیک ارگانیک باشد. با پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی جذاب تر و مرتبط با محتوای سایت خود، شانس کسب رتبه های برتر در صفحه نتایج سرچ گوگل را افزایش می دهید. یکی دیگر از نکات مهمی که برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات مد نظر داشته باشید، انتخاب زمان مناسب است.
اگر تیترها و عناوین شما نمیتوانند مخاطب را برای کلیک کردن یا مطالعه مطلب ترغیب کنند، باید درباره آنها تجدید نظر کنید. در واقع در چنین شرایطی باید ببینید در کجای کار مرتکب اشتباه شدهاید و سپس از عناوین بهتری استفاده کنید. زمانی که برای یک کلمه کلیدی چند صفحه از یک سایت نمایش داده شود؛ یعنی برای صفحات مشکل کنیبالیزیشن به وجود آمده است. در این شرایط، گوگل در نمایش صفحه درست سردرگم میشود و هر زمان یکی از صفحات را به کاربر نشان میدهد. به این شکل تعداد کلیک کاربران به جای اینکه روی یک صفحه باشد در بین چند صفحه تقسیم میشود و همین امر حجم کلیک و CTR صفحه را کاهش میدهد. آیا دادههای نرخ کلیک ارگانیک (CTR)، بر رتبهبندی صفحات تأثیر میگذارند؟ این موضوع سالهای سال یکی از موضوعات مهم در حوزه سئو و جستجو بوده است.
تبلیغات ویدئویی و تعاملی به دلیل جذابیت بیشتر، CTR بالاتری نسبت به تبلیغات ثابت دارند. انواع مختلف تبلیغات مانند بنری، ویدیویی، و تبلیغات درونبرنامهای را آزمایش کنید تا مشخص شود کدام فرمت بهترین عملکرد را دارد. شاید تاثیر داشته باشد، ولی بلند مدت نخواهد بود، سعی کنید از تکنیکهای طولانی مدت که در بخش بالا برای شما توضیح دادهام استفاده کنید. در این راستا میتوانید از ابزار Google PageSpeed Insights استفاده نمایید تا سرعت بارگذاری صفحه خود را بالا ببرید. برای رسیدن به اهداف خود در بازاریابی یا KPIs عوامل مختلف در سایت مانند CTR و نرخ تبدیل را اندازه گیری کنید تا تصویر درستی از بازاریابی برای سایت خود داشته باشید.
بسیاری از کاربران با مواجه شدن با سایت هایی که سرعت بارگذاری پایینی دارند به سرعت آن را ترک و به وب سایت دیگری می روند. این قابلیت باید برای تمامی دیوایس های موجود مانند کامپیوتر و موبایل به طور کامل بهینه شده باشد. اما هدف ما این است که کابر پس از کلیک در سایت باقی بماند و بتواند از امکانات آن استفاده کند. یعنی ماندگاری یک مخاطب در داخل وب سایت به مراتب نسبت به افزایش نرخ کلیک در اولویت قرار دارد. اما پایدار نگه داشتن یک کاربر در یک مدت زمان طولانی در وب سایت کار آسانی نیست!
با توجه به موارد مذکور دریافتیم که نرخ کلیک برای هر وب سایت کاری بسیار با اهمیت می باشد. در ادامه این مقاله ۱۸ تکنیک بهبود نرخ کلیک وب سایت را عنوان می کنیم که می توانید با دنبال کردن آن ها روند رو رشد وب سایت خود را قطعی کنید. برای شروع تبلیغات هدف خود را صرفا مخاطبین و مشتریان خاص و مورد نظرتان قرار دهید. هر چه دایره و محدوده هدف گیری شما کوچک تر و محدودتر باشد، و بتوانید تبلیغات خود را به مخاطبین هدف نمایش دهید؛ میزان نرخ کلیک هم تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. بدین صورت که برای تعریف معنی نرخ کلیک و محاسبه آن از فرمول تعداد کل کلیک ها تقسیم بر تعداد impression (تعداد دفعات نمایش سایت به کاربران). برای تعریف نرخ کلیک می توان گفت وقتی کاربر یک عبارت یا یک جمله را در گوگل جستجو می کند، لیستی از نتایج جستجو به کاربران نمایش داده می شود.
با استفاده از این ابزار، میتوانید دادههای مرتبط با CTR را در زمان واقعی مشاهده کنید و تصمیمات سریعتری برای بهبود کمپینهای تبلیغاتی خود اتخاذ کنید. Adjust اطلاعاتی مانند تعداد کلیکها، تعداد نمایشها و نرخ کلیک را ارائه میدهد که میتواند به شما در تحلیل عملکرد کمپینها کمک کند. CTR یا نرخ کلیک به معنی درصد افرادی است که بعد از دیدن تبلیغ یا لینک، روی آن کلیک میکنند. این معیار نشان میدهد که تبلیغ یا محتوای شما تا چه حد توانستـه توجه کاربران را جلب کند و آنها را به کلیک کردن ترغیب کند. برای محاسبه CTR، تعداد کلیکها را بر تعداد دفعات نمایش تبلیغ (که به آن «ایمپرشن» میگویند) تقسیم میکنیم و سپس در ۱۰۰ ضرب میکنیم. به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما ۱۰۰ بار دیده شود و ۵ نفر روی آن کلیک کنند، نرخ کلیک شما ۵ درصد خواهد بود.
یعنی برای سایتهای دانلود موسیقی که طرفداران فراوانی دارند، CTR خوب ممکن است 80 باشد؛ اما برای سایتی که موضوعات مربوط به نجوم را ارائه میدهد، میانگین نرخ کلیک ۱۰ باشد. چرا؟ چون تعداد کاربران اینگونه سایتهای تخصصی بهمراتب کمتر از سایتهای دانلود موسیقی هستند. درنتیجه، باید تلاش کنید تا با تحلیل این دو فاکتور به میانگین CTR سایتتان دست پیدا کرده و سپس آن را افزایش دهید. هنگامی که لینک سایت شما در نتایج جستجو قرار میگیرد، کاربر مدت زمان کوتاهی را صرف تصمیم گیری در مورد آنکه سایت مورد نظر با نیاز او متناسب است یا خیر، کرده و سپس تصمیم میگیرد که روی آن کلیک کند. برای ایجاد تاثیر مثبت روی ذهن مخاطب در این زمان کوتاه، شما چند فضای مناسب در اختیار خواهید داشت. بعد از انتخاب عناوین و متای جذاب بررسی کنید که کدام عنوان ایمپرشن و کلیک بیشتری داشتند و کدام عنوان بانس ریت و نهایتا زمان ماندگاری بیشتری داشتند.
همانطور که میدانید، نتایجی که در SERP نمایش داده میشود، معمولا شامل سه بخش عنوان، توضیحات و آدرس آن صفحه است. انتخاب عنوان و توضیحات مناسب (که به عنوان و توضیحات متا معروفند) تاثیر مستقیم در متقاعد کردن کاربران برای کلیک بر روی سایت شما دارد. نرخ CTR، درصد کاربرانی را نشان میدهد که بر روی یک لینک یا تبلیغ کلیک کردهاند. این نرخ با تقسیم تعداد کلیکها بر تعداد نمایشها محاسبه میشود و بهعنوان معیاری برای ارزیابی جذابیت و کارایی محتوای تبلیغاتی و وبسایتها استفاده میشود. برای افزایش نرخ کلیک، میتوان از راهکارهایی مانند نوشتن عنوانهای جذاب، بهینهسازی متا دیسکریپشنها و استفاده از محتوای بصری شامل تصاویر و ویدئوها استفاده کرد. همچنین، به کارگیری دکمههای فراخوان قوی میتواند به جذب بیشتر کلیکها کمک کند.
عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. در بیشتر صنایع، میانگین نرخ کلیک معمولاً بین ۴٪ تا ۶٪ است، و در تبلیغات Google Ads، یک نرخ کلیک خوب به طور کلی میتواند بالای ۶٪ تا ۷٪ باشد. اما این اعداد بستـه به نوع کمپین، کلمات کلیدی، جایگاه تبلیغ و بسیاری از عوامل دیگر متغیر است. کلمات کلیدی دم بلند (Long-tail keywords) به عباراتی اشاره دارند که شامل چندین کلمه هستند و معمولاً کمتر رقابتیاند. استفاده از این کلمات در محتوا میتواند به شما کمک کند تا به نتایج بالاتری در جستجوها برسید و در عین حال مخاطبان هدفمندتری را جذب کنید. با استفاده از اطلاعات مکانی کاربران میتوانید تبلیغاتی متناسب با موقعیت فیزیکی کاربران نمایش دهید که احتمال کلیک را افزایش میدهد.
هنگامی که یک کاربر کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو نماید، لیستی از سایتهای مربوط به جستجوی خود را مشاهده میکند. در این هنگام از بین نتایج نشان داده شده تصمیم میگیرد که کدام یک را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نماید. منظور از نرخ کلیک، درصدی از کاربران است که در هنگام جستجو، بر روی لینک سایت شما کلیک میکنند. در تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، مشخص شد که الگوریتم های گوگل برای تعیین رتبه سایت هایی که در صفحه اول قرار داده می شود به میزان نرخ کلیک وابسته هستند. ولی شواهد به دست آمده حاکی است که سیستم یادگیری ماشین هم چنان از عوامل دیگری نیز برای تشخیص میزان ارتباط این لینک ها با کلمه کلیدی جستجو شده استفاده می کند.
پس طبیعی است که هرچقدر بیشتر باشد، سایت ما از دید گوگل، جذاب تر است. کلمه CTR از سه کلمه Click Through Rate تشکیل شده که به معنی نرخ از طریق کلیک می باشد که در فارسی به نرخ کلیک معروف بوده و کاربر با کلیک کردن بر نتایج مورد جستجو به هدف خود می رسند. به عنوان مثال برای مطلب کادو تولد مردانه در سایت اتاق زمانیکه سرچ کنسول را بررسی می کنید با موارد زیر مواجه می شوید که لیستی از کلمات کلیدی است. امیدواریم با این مثال به دو مفهوم اساسی منظور از کلمه کلیدی در نرخ کلیک و نرخ دیده شدن (impression) آشنا شده باشید. Latent Semantic Indexing به کلماتی اشاره دارد که با یک مفهوم یا عبارت ارتباط معنایی داشته باشند.
متا تایتل و متا دیسکریپشن از جمله موارد مهمی است که با بهینه سازی آن، CTR سایت افزایش پیدا میکند. به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای بررسی عملکرد، آنالیز گزارشها است. پس یک گزارش CSV از گوگل وبمستر تهیه کنید و به کمک آن تغییرات افزایش و کاهش CTR را بررسی کنید. برای مشاهده این مقدار باید وارد اکانت گوگل سرچ کنسول سایت خود شده و در قسمت Performance تیک Average CTR و Average position را فعال کنید. با کمی اسکرول صفحه، CRT مربوط به رنکهای مختلف سایت خود را مشاهده میکنید.
استفاده از اسکیما ستاره به شما کمک میکند تا در نتایج جستجو با ستارههایی در کنار لینک خود دیده شوید. افزایش CTR، نشاندهنده تعامل بهتر کاربر و افزایش ترافیک وب سایت شما است و منجر به رتبه بندی بهتر در SERP میشود. CTR بالاتر مخصوصاً برای کسانی که مدل قیمت گذاری CPC را انتخاب میکنند، خوب است. CTR ارگانیک بالا نشان میدهد که تبلیغات و لیستهای موجود در صفحه وب شما برای کاربران مفید است. همچنین نشان میدهد که تبلیغات در وبسایت شما به اندازه کافی خوب و مرتبط با عبارتهای جستجو برای ایجاد کلیک هستند.
اگر قصد کسب درآمد از یوتیوب را داشته باشید احتمالا این سوال ذهنتان را درگیر کرده است که آیا میتوان با ویدیوهای کوتاه هم به درآمدزایی رسید؟ حقیقت این است که طبق آپدیت... پس از گذشت چند ماه از آخرین آپدیت چت جی پی تی ۴ ، اکنون می توانیم شاهد آپدیت بهاری شرکت OpenAI به نام چت جی پی تی ۴o (ChatGPT 4o) باشیم. اگر به این اولویت ها نگاه کنید، متوجه می شوید که با دستورالعمل های E-A-T همسو هستند. می توانید از یکسری کلمات دارای احساس قوی و متقاعد کننده استفاده کنید. شما باید استعداد گفتن جملات کوتاه و بسیار قوی و پر مغز را داشته باشید.
نرخ کلیک بالا نشاندهنده این است که تبلیغ شما به خوبی مخاطبان هدف را جذب کرده و آنها را ترغیب به کلیک کرده است. CTR یا نرخ کلیک، یکی از معیارهای مهم در تحلیل عملکرد تبلیغات دیجیتال و کمپینهای بازاریابی آنلاین است. این معیار نشان میدهد که چه درصدی از کاربرانی که تبلیغ یا لینک شما را مشاهده کردهاند، روی آن کلیک کردهاند. به طور کلی، هر چقدر نرخ کلیک بالاتر باشد، تبلیغ شما جذابتر و مؤثرتر عمل کرده است. با استفاده از اسکیمای پرسش و پاسخ، میتوانید سوالات متداول مرتبط با محتوای خود را در نتایج جستجو نمایش دهید.
هرچه تبلیغ شما با نیازهای کاربران همخوانی بیشتری داشتـه باشد، نرخ کلیک بالاتری خواهید داشت. نرخ کلیک ـ Click Through Rate به زبان ساده، به شما درصدی از کاربرانی را که در موتورهای جست و جوی گوگل روی لینکهای شما کلیک کردهاند نمایش میدهد. تست های A/B بر روی تبلیغات سایت، به افزایش نرخ کلیک منجر خواهد شد. اما همین تغییرات مثبت اندک در کنار هم تفاوت چشمگیری را باعث می شود. در این مطلب در بررسی پاسخ سوال CTR چیست؟ به طور کامل به بررسی نرخ کلیک سایت و راه های افزایش CTR پرداختیم. خوشحال می شویم تجربه خود را از بهبود جایگاه سایت خود با افزایش نرخ CTR یا حتی از دست رفتن جایگاه به دلیل نرخ کلیک پایین با ما به اشتراک بگذارید.
این موارد در نهایت باعث می شوند افراد بیشتری روی سایت شما کلیک کنند. نکته ای که همین الان به ذهنم رسید و حتما باید در اسرع وقت به مقاله «استراتژی های سئو» اضافه کنم، ویرایش تمامی تایتل های صفحات سایت می باشد. از میان این 100 کاربر، 56 کاربر بر روی لینک اول، 31 کاربر بر روی لینک دوم و 13 کاربر بر روی لینک سوم کلیک کرده اند. پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. اگر ممکن است از HTTPS استفاده کنید به دلیل اینکه موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور رتبه دهی مثبت استفاده می کنند. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم.
اما به طور کلی، نرخ کلیک قابل قبول با توجه به مقایسه با میانگین صنعت و اهداف کمپین شما مشخص میشود. تعداد کلیکها تعداد دفعاتی است که کاربران بر روی تبلیغ یا لینک کلیک کردهاند. تبلیغاتی که در زمانهای اوج استفاده از دستگاهها نمایش داده میشوند، نرخ کلیک بالاتری خواهند داشت. به عنوان مثال، تبلیغاتی که در ساعات رفتوآمد یا اوقات فراغت کاربران نمایش داده میشوند، CTR بیشتری دارند. تبلیغاتی که با محتوای صفحه یا اپلیکیشنی که کاربر از آن استفاده میکند، مرتبط باشند، شانس بیشتری برای کلیک دارند.
این موضوع باعث شده است که ما تلاش کنیم تمام مواردی را که به افزایش نرخ CTR می انجامد را در یک مقاله گرداوری کنیم. فراموش نکنید که رتبه بالا در نتایج جستجو یکی از مهمترین عوامل افزایش رتبه CTR است، اما همانطور که اشاره شد، تنها عامل رشد CTR نیست و حتی ممکن است در شرایطی برعکس عمل کند. CTR در واقع مخفف Click Through Rate است که ترجمه آن به زبان فارسی، نرخ کلیک میشود. اگر تعداد کلیک کاربران روی وب سایت را تقسیم بر تعداد نمایش صفحه سایت خود به کاربران (که این مورد به impression معروف است)، کنیم، مقدار CTR به دست میآید. عبارت های جذاب با توجه به نوع کسب و کار شما و هدف مخاطب از جستجو، متفاوت خواهند بود.
پس بدون هیچ مقدمهای با ما همراه باشید تا برترین راههای افزایش نرخ کلیک را معرفی کنیم. کاربر در گوگل جستجو کرده است و لیستی از سایتها برای وی به نمایش در آمده است، تمام نتایج موجود در صفحه یک، impression دریافت میکنند و در صورتی که کاربر وارد صفحه دوم، سوم و ... نتایج بشود، تمامی نتایج موجود در آن صفحه نیز یک impression دریافت میکنند؛ بنابراین impression به معنی حضور شما در نتایج جستجو است. برای مثال تصور کنید روزانه ۱۰۰۰ نفر عبارت مورد نظر شما را جستجو میکنند و ۱۰ درصد از این افراد سایت شما را انتخاب میکنند. حال اگر نرخ کلیک یا CTR شما به ۲۰ درصد افزایش یابد، در واقع بازدیدکنندگان شما دو برابر خواهند شد. ممکن است در هنگام جستجو در نتایج گوگل با سایت هایی رو به رو شوید که در کنار عنوان و توضیحات، اطلاعات تکمیلی را نیز به کاربر نشان دهد.
توضیحات متا همان متن کوتاهی است که زیر هر لینک در صفحه نتایج سرچ گوگل دیده می شود. هدف این متن، یک توضیح کوتاه و فشرده از محتوای لینک است تا بازدید کننده را برای کلیک روی لینک ترغیب کند. جذابیت در نوشتن Meta-Description باعث می شود کاربران شما به کلیک بر روی لینک سایت شما ترغیب شوند و به این ترتیب افزایش کلیک گوگل را به چشم خودتان می بینید. در واقع اگر محتوای سایت نتواند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد، بهبود online visibility (یا قابلیت مشاهده به صورت آنلاین) یا حتی رتبهبندی در صفحه اول Google هیچ فایدهای نخواهد داشت. اینجاست که «Click Through Rate » یا همان نرخ کلیک اهمیت پیدا میکند.
با تغییرات در عنوان، تصویر و CTA میتوانید مشخص کنید کدام یک بیشترین نرخ کلیک را دارد. با تست نسخههای مختلف از تبلیغات خود میتوانید متوجه شوید که کدام نسخهها CTR بالاتری دارند و بودجه خود را بر روی آنها متمرکز کنید. عامل ذکر کرده اند در این مقاله سعی شده است عواملی که از سایت ها و افراد معتبر مانند Eric Enge ذکر شده اند را بصورت یک گردآوری در این مقاله ذکر کنیم. عواملی که بصورت تکراری در منابع مختلف ذکر شده اند را حذف و صرفا به ذکر عواملی میپردازیم که ارزشمند باشند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید بلاگ معرفی متا تگ های مهم در سئو را مطالعه کنید. از خودتان بپرسید که آیا همه مواردی را که در مطلب خود آورده اید باید در این مطلب باشد یا نه!
هدف از این تقسیمبندی، انجام تغییرات جزئی در یکی از نسخهها و مشاهده تاثیر آن بر کارآیی واحد تبلیغاتی است. پیوندهای سایت یک لیست زیر مجموعه برای نتیجه جستجوی مورد نظر است که توسط موتور جستجو پس از خزش و Crawl صفحه شما میتواند آن را جمع آوری کرده و به کاربران در هنگام جستجو نمایش دهد. برای اینکه بتوانید به موتور جستجو کمک کنید که زیر مجموعه و فهرست آن مطلب را پیدا کند، از فهرست مطالب در پست خود استفاده کنید. برای اینکار نیازی نیست که به صورت دستی فهرست مطلب را در هنگام نوشتن مطلب بنویسید. نرخ کلیک یک معیار مهم است که میتوانید با آن مشتریان خود را درک کنید.
نرخ کلیک یکی از معیارهای حیاتی در بهینهسازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال است که دلایل متعددی برای اهمیت آن وجود دارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو از معیار CTR برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجو استفاده میکنند. سایتهایی که CTR بالاتری دارند، معمولاً در نتایج جستجو رتبهبندی بهتری کسب میکنند؛ زیرا نشاندهنده مرتبط بودن محتوای آنها با نیازهای کاربران است. CTR بالا نشاندهنده این است که کاربران به محتوای شما علاقهمند هستند و آن را مرتبط با نیازهای خود میدانند. این موضوع به بهبود تجربه کاربری کمک میکند و احتمال بازگشت کاربران به سایت شما را افزایش میدهد. در آخر با تحلیل CTR میتوانید بفهمید که کدام تبلیغات یا لینکها مؤثرتر هستند و بودجه تبلیغاتی خود را به سمت آنها هدایت کنید.
در صورتی که رتبه دوم تا حد مناسبی برای کاربران جذابیت نداشته باشد، پس از یک بازه زمانی گوگل جای این دو لینک را با هم تغییر میدهد. حتی در صورتی که جایگاه شما بهبود پیدا نکند، شما میتوانید با همان رتبه توجه بازدید کنندههای بیشتری را به سایت خود جلب کنید. تگ title که در هر صفحه قرار دارد، عنوان هر صفحه از سایت شما را تعیین میکند. به طور متوسط حداکثر فضایی که برای عنوان در نتایج جستجو وجود دارد، ۷۰ کاراکتر است که به شما این فرصت را میدهد که از عبارتهای جذابی استفاده نمایید. چندین کلمه در فضای وب رواج یافته که یک مفهوم مشخص را به کاربر میرسانند.
به همین دلیل هم باید با مفهوم CTA و نحوه افزایش نرخ کلیک آشنا شوید. اگر میخواهید این موضوعات را به صورت کامل یاد بگیرید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. برای اندازهگیری و بهینهسازی نرخ کلیک (CTR)، ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند تا عملکرد تبلیغات و لینکهای خود را بهبود بخشید. یکی از این ابزارها Adjust است که یک پلتفرم مدیریت تبلیغات موبایل است و به شما امکان میدهد تا عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود را به دقت ردیابی و بهینهسازی کنید. Adjust به شما اجازه میدهد تا کلیکها و نمایشهای تبلیغات خود را به طور دقیق ردیابی کنید.
Adjust به شما امکان میدهد تا آزمونهای A/B را برای تبلیغات مختلف انجام دهید تا بهترین نسخه از تبلیغات خود را پیدا کنید که دارای CTR بالاتری باشد. با استفاده از Adjust، میتوانید تبلیغات خود را به طور دقیق به مخاطبان هدفگذاری کنید و از این طریق CTR خود را افزایش دهید. با تحلیل دادههای Adjust، میتوانید متوجه شوید که کدام نوع محتوا یا پیام در تبلیغات شما بیشترین CTR را دارد و بر اساس آن محتواهای خود را بهینه کنید. اگر میخواهد افزایش نرخ کلیک داشته باشید، باید لینکی که برای کاربر به نمایش میگذارید را جذاب نشان دهید و از کلماتی که کاربر را به کلیککردن هل میدهد استفاده کنید. برای محاسبه نرخ کلیک، تعداد دفعاتی که روی لینک شما کلیک شده است را در نظر بگیرید و آن را بر تعداد کل نمایشها تقسیم کنید. سپس آن مقدار را بگیرید و در 100 ضرب کنید تا درصدی بدست آورید که نرخ کلیک است.
اگر نکتهای نیز شما مد نظر دارید، خوشحال میشویم که آن را با ما در میان بگذارید و آن را کامنت کنید. یکی از روشهایی که میتوانید به کمک آن سی تی آر ارگانیک سایت خود را بهتر کنید، شناسایی برندگان و بازندگان CTR صفحات حال حاضر خود است. با این راهکار میتوانید متوجه شوید که کدام صفحات، عناوین و نوع مطالب کمترین و بیشترین مقدار نرخ نمایش و نرخ کلیک را داشتهاند. قبلا نیز در پست "اطلاعات ساختار یافته و انواع آن" صحبت کردیم و اهمیت آن را تشریح کردیم. دادههای ساختار یافته که به آن اسکیما (Schema) نیز گفته میشود، تاثیر بسزایی برای توصیف مطلب خود به موتورهای جستجو دارد و بنابراین میتوانند صفحه شما را درک کنند.
پس تا میتوانید از محتوای تصویری در محتوای خود استفاده کنید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید. همچنین به یاد داشته باشید که در تصاویرتان باید تگهای Alt را نیز به کار ببرید. تولید محتوا با استفاده از تصاویر مرتبط میتواند در قرار گیری مطلب در بین نتایج برجسته نقش پررنگی داشته باشد. مخصوصا اگر بازاریابی و تولید Lead برایتان مهم باشد، این سایتها هستند که میتوانند تا حد زیادی شما را یاری کنند. برای این که بتوانید در تولید لید عملکرد خوبی داشته باشید، باید سایت خود را بهینهسازی کنید تا بیشتر دیده شوید.
یکی دیگر از روش های موثر در افزایش نرخ کلیک استفاده از کد اسکیما یا نشانه گذاری است. کد اسکیما کنار توضیحات متا به صورت امتیاز دهی یا ستاره دهی نمایش داده می شود و تاثیر زیادی در جلب نظر کردن کاربران دارد. زمانی که کاربران تعداد ستاره های زیادی را در کنار نتایج گوگل مشاهده کنند، تاثیر زیادی در افزایش نرخ کلیک خواهد داشت. طبق تعاریف ذکر شده در مورد نرخ کلیک می توان گفت که پس از محاسبه کردن این نرخ می توان از میزان اثر بخشی عنوان سئو سایت، یا Meta description (توضیحات متا سایت) مطلع شده و از آن اطمینان حاصل کنید. در واقع می توانید بررسی کنید که چه عنوانی از کدام صفحات سایت و چه توضیحاتی برای کاربران ترغیب کننده تر بوده و باعث افزایش نرخ کلیک می شود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری