سئو برای Featured Snippets

فیچر اسنیپت چیست؟ آموزش اضافه کردن Featured Snippet سئوف

خوبی قرار گرفتن در فیچر اسنیپت این است که کاربران با دیدن سایت شما در این بخش، احساس اطمینان کاملی می‌کنند و از این نظر حضور در این بخش می‌تواند به شما کمک زیادی کند. در واقع این موضوع کاملا هم منطقی است، چراکه در کل دنیا کمتر از 100 میلیون نفر مخاطب فارسی زبان وجود دارد در حالی که مخاطبان انگلیسی زبان و عرب زبان تعداد بسیار بیشتری دارند. بنابراین عادی است که گوگل ابتدا قابلیت هایش را برای این کاربران به وجود آورده و سپس به سراغ وب فارسی بیاید. اما این اتفاق تقریبا طبیعی است، چراکه مخاطبان فارسی خیلی کمتر از زبان‌های دیگر هستند و اضافه‌شدن قابلیت‌های مختلف در اولویت‌های بعدی گوگل دارد. بنابراین می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، تمامی امکانات فیچر اسنیپت برای کاربران فارسی فعال شود و نتایج جستجوی بهینه‌تری داشته باشیم. حالا با تعیین کلماتی که می‌خواهید برای featured snippet آنها کار کنید، کار بهینه‌سازی آغاز می‌شود.

Expandable Featured Snippet ها را نباید فقط به عنوان ابزاری برای رسیدن به نتایج جستجوی مرتبط تر، مستقیم تر و سریع تر در نظر گرفت و در واقع نکته مهم تر این است که باید آنها را نشانه حرکت به سمت چنین نتایجی بدانیم. تمرکز روی کلمات کلیدی بلند، به خصوص کلماتی که مبتنی بر سؤال هستند احتمال حضور شما را در فیچر اسنیپت، افزایش می‌دهد، زیرا با هدف احتمالی کاربر از جستجو مطابقت دارد. همچنین تمرکز بر کلمات کلیدی بلند باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو نیز می‌شود. اما  فیچر اسنیپت یا پاسخ برجسته گوگل در رتبه صفر صفحه قرار دارد و ممکن است منبع آن یکی از سایت‌های ساکن در رتبه پنجم گوگل باشد. فیچر اسنیپت‌ها در نتایج غیرفارسی و مخصوصا انگلیسی بسیار رایج است و از سال 2011 در نتایج جستجو، نمایش داده می‌شود.

بهتر است سوال خود را به صورت “X چیست؟” بالای پاراگراف قرار دهید تا گوگل به راحتی آن را به عنوان پاسخ انتخاب کند. با توجه به توانایی بالای موتور جستجوی گوگل در تشخیص پرسش‌ های مرتبط، ایجاد صفحات جداگانه برای پاسخ به هر پرسش، ضرورتی ندارد. ایجاد یک مقاله جامع و کامل که به چندین پرسش مرتبط پاسخ دهد، استراتژی بسیار موثری برای کسب رتبه در نتایج جستجو و Featured Snippet گوگل است. گوگل اغلب دقیق‌ ترین و خلاصه‌ ترین پاسخ‌ ها را در قالب featured snippets نمایش می‌ دهد. بنابراین، استفاده از اعداد، مراحل و لیست‌ ها برای سازماندهی محتوا می‌ تواند احتمال نمایش آن به عنوان اسنیپت را بیشتر کند. قابل ذکر است که Google Search Console، موقعیت featured snippets را به عنوان رتبه اول در نظر می‌ گیرد (این بخش پیش‌ تر توسط متخصصان سئو رتبه صفر شناخته می‌ شد).

همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است، در فیچر اسنیپت نوع پاراگراف، گوگل یک متن چند جمله ای در مورد موضوع مورد نظر به شما نمایش میدهد. اصولا این نوع فیچر را زمانی مشاهده میکنید که کلمه ای با موضوع چیستی در گوگل بنویسید. همینطور این بخش در زمانی که نتیجه جستجوی شما یک راه حل توضیحی باشد هم نمایش داده میشود. چهار نوع مهم فیچر اسنیپت وجود دارد که هر کدام سبک خاصی را برای ارائه اطلاعات به مخاطبان دنبال می کند. این چهار نوع شامل تعاریف، لیست ها، مراحل یا گام، جدول ها و همچنین ویدیوها می باشد.

همانطور که گوگل در ماه فوریه در وبلاگش پیش بینی کرده بود، یک Featured Snippet بهتر، قادر خواهد بود نه تنها طیف وسیع تری از query ها را پوشش دهد، بلکه جستجوی عمیق تری هم انجام خواهد داد. این همان کاری است که expandable snippet ها انجام می دهند، یعنی پوشش عمودی (در حالی که اسنیپت های multi-faceted پوشش افقی ارائه می دهند). به همین دلیل، هنگام انتخاب کلمات کلیدی، علاوه بر در نظر گرفتن رقابت و حجم جستجوی ماهانه، به قطعه‌های ویژه نیز توجه کنید تا استراتژی بهتری برای سئو داشته باشید. یک نکته ی جالبی که در این قسمت وجود دارد این است که شما با بدست آوردن جایگاه فیچر اسنیپت نه تنها روی آن کلمه بلکه روی دیگر کلمات مرتبط با موضوع نیز رتبه اول را خواهید داشت. ابزارهایی مانند Ahrefs یا Semrush به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی با فیچر اسنیپت را شناسایی کنید.

گراف دانش گوگل معمولا مجموعه‌ای از اطلاعات چندین وبسایت معتبر را نمایش می‌دهد. لیست‌ها یکی دیگر از قطعات ویژه رتبه صفر گوگل است که معمولاً به‌صورت مرتب یا نامرتب از یک صفحه وب، پیوندهای لنگر در بالای صفحه در فهرست مطالب یا تگ‌های هدر استخراج می‌شود. گاهی این لیست تا حدی طولانی است که کاربران مجبورند برای مشاهده کامل آن روی آن کلیک کنند که این موضوع مسرت‌بخش می‌تواند آمار بازدید سایت را بیشتر کند. این ویژگی که از سال 2014 توسط گوگل معرفی شد به‌منظور  پاسخ سریع به سؤال کاربر به‌طور خودکار از صفحاتی که توسط Google ایندکس شده‌اند استخراج می‌شود. رسیدن به رتبه یک گوگل آرزوی هر کسب‌وکار آنلاین و کارشناس سئوست؛ چرا که در این نبرد سخت و بی‌پایان، هر که بالاتر دیده شود، برنده است.

در کارگاه عملی تولید محتوا به صورت کامل درباره بیلبورد محتوا صحبت می‌کنیم. ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم. اگر مایلید بدانید خدمات ما چگونه می تواند باعث دستیابی شما به اهداف تجاری کسب و کارتان بشود با ما تماس بگیرید. بعد از اینکه انواع featured snippet ها را شناختید و قصد کاربر را نیز شناختید، باید محتواهای کیفیت و صادقانه مبتنی بر ظرفیت کسب و کار و مبتنی بر اصول سئو تولید کنید که در آن ها موارد بالا را نیز رعایت کنید. حدود 20 درصد از featured snippet ها، از نوع فهرست وار هستند که به طور میانگین 6 آیتم و حدود 44 کلمه در آن وجود دارد.

کسب Featured Snippet گوگل، فرصتی استثنایی برای افزایش چشمگیر بازدید وب‌ سایت و جذب ترافیک هدفمند فراهم می‌ آورد. با ارائه پاسخ‌ های دقیق، مختصر و مرتبط به پرسش‌ های کاربران، می‌ توانید احتمال انتخاب محتوای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. پس از کسب این موقعیت، بهینه‌ سازی مستمر محتوا برای حفظ و ارتقای جایگاه به دست آمده، امری ضروری است. کسب featured snippet در نتایج جستجو به طور مستقیم با رتبه صفحه وب سایت شما مرتبط است. به طور کلی، وب سایت‌ هایی که در رتبه اول قرار دارند، بیشترین احتمال را برای کسب این جایگاه خواهند داشت اما رتبه‌ های 2 تا 5 نیز از پتانسیل قابل توجهی برخوردار هستند.

کاربر در این زمینه دچار ابهام شده و متوجه نمی شود که منظور از "من" چه کسی می باشد زیرا دستیار صوتی نام خاصی ذکر نکرده است. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. بنابراین، این باکس می تواند به سئوی شما خیلی کمک کند و حتی در بعضی شرایط می تواند مانند یک رپورتاژ سایت شما را نجات دهد. ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید. یکی از اسنیپت های جدید گوگل، Featured Snippet های باز شونده (Expandable) است که نشانه تداوم تغییرات در حوزه جستجو می باشند. پس از آن، می‌ توانید فیلترهای موجود را برای شناسایی جستجوهای پرسشی در میان نتایج به دست آمده استفاده نمایید.

این به این معنا نیست که اگر قطعه ویژه‌ای وجود داشته باشد، باید به طور کامل از آن کلمه کلیدی صرف‌نظر کنید. در واقع، طبق گزارش Semrush، حدود 4.6 درصد از تمام جستجوها دارای قطعه‌های ویژه هستند. درست است این کلمه جز کلمات سخت و پر رقابت نیست اما جز کلماتی است که کاربران به آن علاقه دارند و نرخ تبدیل بالایی دارد. گوگل به پاسخ‌ های واضح، مختصر و ارائه شده در یک پاراگراف، امتیاز بیشتری می‌ دهد. گرچه الزامی به کوتاه بودن کل مقاله نیست اما ساختاردهی محتوا به گونه‌ ای که پاسخ‌ های مستقیم و فوری را ارائه دهد، بسیار مهم است.

به کمک این قطعه اطلاعات ویژه، به کاربر کمک می‌کنید تا بدون اینکه از صفحه نتایج گوگل خارج شود، به جواب سوالش برسد. در این مطلب به طور کامل درباره Featured Snippets صحبت کردیم و توضیح دادیم به چه شکل می‌توانید از آنها استفاده کنید. Dwell Time اصطلاحی در زمینه سئو است که مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت را نشان می‌دهد. وقتی کاربری وارد سایت می‌شود اگر به محتوا علاقه مند شده باشد، صفحه را اسکرول می‌کند، نظری ثبت می‌نماید، ممکن است تبدیل شود و... چنانچه کاربر محتوای شما را در فیچر اسنیپت مشاهده کند، متوجه می‌شود مطالب ارزشمندی در انتظار او است.

این نوع اسنیپت برای نمایش لیستی از مراحل یا ترتیب‌های خاص استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر کسی جستجو کند «مراحل پخت کیک» گوگل ممکن است یک لیست شماره‌گذاری‌ شـده از مراحل را در نتایج جستجو نشان دهد. این نوع اسنیپت‌ها بیشتر برای سوالاتی استفاده می‌شوند که برای پاسخ به آن ها باید مراحل دارای ترتیب بیان شوند. استفاده از زیرعنوان‌ های H2 و H3 به ساختارمند کردن محتوا و بهبود تجربه کاربری کمک شایانی می نمایند. این عمل، محتوای شما را به بخش‌ های قابل فهم و مجزا تقسیم کرده و در نتیجه باعث افزایش خوانایی متن می گردد.

به عنوان مثال، وقتی کسی جستجو می‌کند «تعریف سئو چیست؟» گوگل یک پاراگراف کوتاه از یک صفحه وب را انتخاب کرده و به صورت یک جواب خلاصه در بالای نتایج نمایش می‌دهد. این نوع اسنیپت معمولاً بین ۴۰ تا ۶۰ کلمه دارد و پاسخی مستقیم و مختصر به سوال کاربر ارائه می‌کند. در صورتی که پس از اعمال تغییرات جزئی، همچنان نتایج مورد انتظار را مشاهده نکردید، توصیه می‌ شود تغییرات اساسی‌ تری اعمال نمایید. این تغییرات می‌ تواند شامل بازنگری ساختاری محتوا، افزودن اطلاعات جدید و مرتبط یا حذف بخش‌ هایی از محتوا که کمترین ارزش را دارند، باشد. پس از بهینه‌ سازی محتوا برای کسب featured snippet در نتایج جستجو، پیشنهاد می گردد جهت ارزیابی عملکرد، رتبه‌ کلمات کلیدی ارگانیک را به طور منظم رصد نمایید. این رویکرد شامل تحلیل دقیق اسنیپت‌ هایی است که هم اکنون برای یک کلمه کلیدی خاص در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌ شوند.

به همین دلیل احتمال زیادی وجود دارد که وارد سایت شود و تعامل برقرار کند. با افزایش Dwell Time گوگل امتیاز مثبتی به شما می‌دهد که در ارتقا رتبه سایت تاثیر خواهد داشت. طی سال های اخیر گوگل به این نتیجه رسیده است که  بهینه سازی محتوا برای Featured Snippet یکی از راه های درگیر کننده مخاطبان است. در نظر داشته باشید که کاربران به هنگام جستجو اولین بخشی که مشاهده می کنند featured snippet خواهد بود. حال در مقاله پیشرو کارشناسان ما در سئورب به بررسی و اهمیت بهینه سازی این بخش خواهند پرداخت.

شاید تصور کنید محتوایی که در Featured Snippet ها نمایش داده میشود، توسط کاربران یا متخصصان گوگل تولید شده. در واقع محتوای این بخش، از محتوای خود سایت هایی که در گوگل روی کلمه مورد نظر سئو شده اند، برداشته میشود. مثلا در همین تصویر بالا، مراحلی که در فیچر اسنیپت توضیح داده شده، چیزی است که در سایت ahref، یعنی همین سایت لینک اول نوشته شده است. اگر وب سایت شما دارای محتوایی باشد که گوگل بتواند به راحتی به استخراج یک فیچر اسنیپت ایده آل بپردازد قطعاً به سرعت می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و همواره در نتایج جستجو در رتبه یک باقی بمانید. چرا که با این تکنیک شما ملاک را بر رفع نیاز کاربران قرار داده اید و بدون نیاز به رقابت مستقیم با رقبای خود همواره بالاتر از آنها خواهید بود. برای تعریف واضح و روشن این ویژگی می‌توان گفت featured snippet یا پاسخ ویژه گوگل، در واقع تکه‌های کوچک متنی هستند که در بالای نتایج جستجو برای پاسخ سریع به موضوع جستجوی کاربر نمایش داده می‌شوند.

این نوع قطعات که معمولا برای پرسش‌ هایی با پاسخ‌ های چندگانه و گسسته به کار می‌ روند، اطلاعات را به صورت نقطه‌ ای یا شماره‌ دار دسته بندی می نمایند. فیچر اسنیپت لیستی برای ارائه مراحل، رتبه‌ بندی‌ ها، لیست‌ ویژگی‌ ها یا سایر اطلاعات ساختار یافته بهینه هستند. این ربات‌ها و الگوریتم های گوگل هستند که تصمیم می‌گیرند محتوای شما را درون فیچر اسنیپت قرار دهند یا نه. بنابراین باید محتوایی که تولید می‌کنید دارای تمام ویژگی‌های استاندارد باشد تا برای آن‌ها، قابل فهم شود. بهترین کار این است که ساختار مناسبی برای محتوا ایجاد کنید تا سلسله مراتب تیترها کاملا مشخص باشند. همچنین نکات فنی در تولید و انتشار محتوا رعایت شوند تا به درک بیشتر ربات‌ها کمک کنند.

همچنین می‌توانند قوانین انواع اسکیما را در داده‌هایی مانند تصاویر، نویسنده و تاریخ انتشار محتوا، عنوان و فرمت صفحه شناسایی کنند. جدول‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای سازمان‌دهی داده‌های پیچیده و سنگین برای کاربران است که گوگل آن‌ها را مستقیماً از صفحه برای نمایش در SERP استخراج می‌کند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با مفهوم صفحات جست و جوی گوگل مقاله serp چیست؟ را در جت سئو بخوانید. چنانچه تلاش اولیه شما برای کسب featured snippet در نتایج جستجو موفقیت‌ آمیز نبود، نباید دلسرد شوید. به عنوان مثال، می‌ توانید با تحلیل دقیق SERP یا شفاف‌ سازی نکات کلیدی، محتوای خود را برای موتورهای جستجو جذاب‌ تر نمایید. Featured snippet لیستی، پاسخ‌ ها را به صورت فهرست‌ وار و ساختارمند ارائه می‌ دهند.

بنابراین اگر قصد استفاده از این ویژگی را دارید، بهتر است خود را به صفحه اول گوگل برسانید تا شانس شما برای دیده‌شدن در این بخش بیشتر شود. یک راه حل این است که هم برای query های ساده و هم پیچیده محتوا ارائه کنید، یعنی هم query هایی که می توانند featured snippet ها را به کار بیاندازند و هم آنهایی که نمی توانند. یکی از راه هایی که می توانید مطمئن شوید این است که عبارت مورد نظر را جستجو کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. گوگل اضافه کرد که لیست متعارف نتایج جستجو را به همراه featured snippets نمایش می دهیم. به این دلیل که featured snippets منبع کاملی برای اطلاعات مورد نیاز نیست! Featured snippet ها در جستجوی صوتی، از جمله دستگاه‌ هایی مانند گوگل هوم (Google Home)، گنجانده شده‌ اند.

برای مثال، به جای آنکه بگویید "سرخ‌ کن فیلیپس را استفاده نمایید"، بهتر است به صورت کلی بیان نمایید "از یک سرخ‌ کن استفاده کنید". با این کار، محتوای شما جنبه عمومی‌ تری پیدا کرده و برای طیف وسیعی از برندها قابل اعمال خواهد بود. این رویکرد، شانس انتخاب محتوای شما به عنوان featured snippets را افزایش می‌ دهد زیرا محتوایی که برای برند خاصی نیست، با مخاطبان بیشتری مرتبط خواهد بود. اولین و مهم‌ ترین قدم، شناسایی عبارت‌ هایی است که وب‌ سایت‌ شما هم اکنون برای آنها رتبه بالایی در نتایج جستجو دارد. این عبارات، ساده‌ ترین فرصت را برای شما فراهم می‌ نمایند تا در بخش answer boxes (که به طور مفصل توضیح داده خواهد شد) قرار گیرید. Featured Snippets همان کادر کوچکی است که بالاتر از رتبه اول، در لیست نتایج جستجو گوگل نمایش داده می‌شود.

در آخرین مرحله نگران افزایش تعداد backlink برای featured snippet و بهینه سازی نباشید. در برخی موارد این بخش به صورت لیستی که دارای دایره ای مشکی رنگ یا اعداد می باشد، خواهد بود. به عنوان مثال به صورت پرسش و پاسخ، مراحل گام به گام موضوعی و فرآیند خواهد بود‌. این نوع از Featured snippet به صورت تقریبی حدود 37% در مرورگر گوگل مورد بازدید کاربران خواهد بود. همانطور که میبینید، اینجا تولید کننده محتوا، بهترین هشتگ ها را دقیقا همانطوری که احتمال میداده در نتایج نمایش دیده شود، به شکل لیستی در سایتش نوشته. در این مرحله به سراغ کلماتی میروم که هنوز روی آنها در گوگل رتبه نگرفته ام.

می‌بینید که در کادر کوچکی (بالاتر از نتایج) اطلاعات خلاصه‌ای نمایش داده می‌شوند که فیچر اسنیپت را توضیح داده است. در واقع ربات‌های هوشمند گوگل، از میان صفحه‌هایی که ایندکس شده‌اند مرتبط‌‌ترین، خلاصه‌ترین و بهترین پاسخ را یافته و در Featured Snippets نمایش می‌دهند. همچنین لینک صفحه‌ای که Featured Snippets از آن برداشته شده، پایین کادر قرار دارد. تمام امکانات خود را به کار می‌گیرید تا در بالاترین جایگاه باشید و به این ترتیب، ترافیک ارگانیک را افزایش دهید. در این میان باید از ویژگی‌های گوگل، به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو آگاه شوید و بر اساس آن، استراتژی‌های سئو را طراحی کنید.

البته نباید این موضوع را فراموش کرد که گوگل به‌طور مداوم در حال آزمایش و توسعه انواع جدیدی از قطعه‌های ویژه و ترکیبات آن‌ها برای عبارت‌های جستجوی مختلف است و ممکن است درگذر زمان قطعه‌های ویژه با تغییرات چشمگیری مواجهه شوند. کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید آیا برای آن‌ها فیچر اسنیپت وجود دارد یا خیر. یکی از میان‌برهای ساده برای پیدا کردن سوالات جستجو کنندگان، استفاده از بخش People Also Ask است. به این شکل می‌توانید از این قابلیت گوگل در زبان انگلیسی کمک بگیرید و آن را در زبان فارسی پیاده کنید. در واقع اینجا گوگل متوجه شده که جدول درون این صفحه، احتمالا محتوای بهتری برای نمایش در نتایج جستجو است. همانطور که معلوم است، در این سایت هیچ لیستی نیست اما گوگل مراحل را تشخیص و در نتایج نمایش داده است.

از طرفی وقتی کاربران از فیچر اسنیپت را مشاهده می‌کنند و با کلیک روی لینک زیر آن، به سایت هدایت می‌شوند ناخودآگاه به برند شما اعتماد می‌کنند زیرا می‌دانند شما استانداردهای لازم را داشته‌اید که در صدر لیست نتایج قرار گرفته‌اید. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که گوگل آن را برای فیچر اسنیپت انتخاب کند، در رتبه صفر یعنی بالاتر از رتبه ۱ قرار می‌گیرید. بنابراین وقتی فیچر اسنیپت از سایت شما انتخاب شده باشد، دیگر نیاز ندارید برای ارتقا رتبه (در مورد کلمه کلیدی خاص) با چندین سایت رقابت کنید. کسب جایگاه در بخش‌های برجسته گوگل نیازمند تحقیق دقیق، بهینه‌سازی محتوا و درک نیت کاربران است. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا و تولید محتوای ارزشمند، می‌توانید شانس خود را برای دستیابی به این جایگاه افزایش دهید.

بنابراین، کسب رتبه اول به معنای موفقیت جهت نمایش در Featured Snippet گوگل است و نیازمند انجام اقدامات اضافی نمی باشد. همواره توصیه می‌ شود که تحقیق کلمات کلیدی را به عنوان اولین گام در نظر بگیرید. هنگام انجام تحقیق کلمات کلیدی برای دستیابی به featured snippets، روی سوالات تمرکز نمایید. این پرسش‌ ها که با کلماتی مانند "چه"، "چرا" و "چگونه" آغاز می‌ شوند، به آسانی قابل شناسایی هستند. Featured snippet پاراگرافی، پاسخ‌ های مختصر و دقیق برای پرسش‌ های جستجو را به‌ صورت متنی ارائه می‌ دهد. بر اساس پژوهشی که در گذشته توسط موسسه‌ STAT انجام شده است، این اسنیپت ها متداول‌ ترین نوع Featured Snippet گوگل هستند و معمولا ابتدای نتایج جستجو به نمایش گذاشته می‌ شوند.

همچنین اعلام کرد که هنوز کار زیادی مانده و این نتایج در طی زمان بهبود خواهند یافت. گوگل در این راستا به قوانین جستجوی صوتی که پیشرفت کرده و تلاش هایی که برای بهبود کیفیت این نتایج کرده است، اشاره می کند. اولین تأثیر این است که این قطعه‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به کسب رتبه‌های بالاتر در گوگل، کلیک‌های بیشتری از نتایج جستجوی ارگانیک دریافت کنید. اسکیما، زبان نشانه‌گذاری برای موتورهای جستجو است که به ربات گوگل و موتورهای جستجو دیگر در درک بهتر اطلاعات، محتوا و مطالب سایت شما کمک می‌کند. موتورهای جستجو با بررسی کدهای اسکیمای صفحات می‌توانند صفحات را ایندکس و در یافتن نتایج جستجو بهتر عمل کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری